Abonnementsbetingelser.
Disse abonnementsbetingelserne er gældende for alle vores abonnementer. Abonnementsbetingelserne supplerer vores handelsbetingelser.
Ændringer i abonnementsbetingelserne
Nordisk Family har til enhver tid ret til ændre disse abonnementsbetingelser.
Væsentlige ændringer af abonnementsbetingelserne meddeles med et varsel på minimum 30 dage forud for ikrafttræden. Ikke væsentlige ændringer samt ændringer til kundes fordel kan foretages uden forudgående varsel herom.
Du kan til enhver tid finde de gældende abonnementsbetingelser her på nordiskfamily.dk.
Aftaleforhold
Når du opretter abonnement på et eller flere produkter vil det tydeligt fremgå i købsprocessen forud for din bestilling. Det vil derudover fremgå af din ordrebekræftelse at du har oprettet et abonnement på produktet/produkterne, hvilket indebærer at du automatisk vil få tilsendt produktet/produkterne hver 3. måned indtil du ændrer eller opsiger abonnementet. Aftalen er gældende fra den dag, hvor du indgår aftalen, og fortsætter indtil du opsiger abonnementet, eller ved vores ophævelse. Du giver os tilladelse til at trække ordrebeløbet fra dit kort hver 3. måned. Der er ingen binding på abonnementer hos Nordisk Family. Nordisk Family holder dig løbende orienteret om dit abonnement via email, dine abonnementsordrer og om eventuelle problemer relateret til dit abonnement. Vi forbeholder os ret til at ophæve dit abonnement uden varsel og uden begrundelse.
Ændring af dit abonnement
Du kan til enhver tid ændre indholdet af dit abonnement, leveringsform, ændre næste afsendelsesdato for dit eksisterende abonnement. Du kan ændre dit abonnement via selvbetjeningen i ‘Min konto’, eller ved at sende os en mail på kontakt@nordiskfamily.dk.
Du har desuden mulighed for at tilføje øvrige abonnementsprodukter fra vores hjemmeside til dit eksisterende abonnement. Ændringer vil træde i kraft ved den eksisterende abonnementsperiodes udløb.
Ændring af dine oplysninger
Du har pligt til at orientere os såfremt dine oplysningerne siden abonnementets oprettelse ændrer sig herunder ændringer i navn, emailadresse, adresse, telefonnummer og betalingsoplysninger.
Du kan selv opdatere dine oplysninger via selvbetjeningen i ‘Min konto’, eller ved at sende os en mail på kontakt@nordiskfamily.dk. Det er dit ansvar at holde oplysninger tilknyttet dit abonnement ajour. Du skal orientere os om eventuelle ændringer mindst 48 timer forud for afsendelsen af din næste planlagt abonnementsordre for at fravige ansvaret for at din abonnementsordre afsendes med forkerte oplysninger.
Opsigelse
Du kan til enhver tid opsige dit abonnement på din konto, eller ved at sende os en mail på kontakt@nordiskfamily.dk. Du skal meddele os din opsigelse mindst 48 timer forud for afsendelsen af din næste planlagt abonnementsordre for at annullere afsendelsen.
Levering
Vi tilbyder gratis fragt på dit abonnement*. Du kan frit vælge hvilken af de tilgængelige leveringsformer du ønsker at benytte til levering af dine abonnementsordre.
Abonnementer fornyes og afsendes på den samme dato i måneden som det er oprettet.
For eksempel, vil et abonnement der er oprettet d. 15. august, blive fornyet d. 15 i måneden, 3 måneder senere. I dette eksempel d. 15. november.
Hvis et månedligt abonnement starter den 29., 30. eller 31., ændres datoen for fornyelse, når fornyelsesmåneden ikke har en tilsvarende dato.
Vi forbeholder os retten til at afsende din abonnementsordre 2 dage før den planlagte fornyelsesdato for at imødegå længere leveringstider hos vores transportører som følge af højtider eller lignende.
Hvis du tilføjer nye produkter til et eksisterende abonnement vil de blive tildelt samme leveringsdato som dit eksisterende abonnement.
*Opretter du endnu et abonnement med en særskilt leveringsdato vil du ikke opnå gratis fragt på dette øvrige abonnement. Du vil blive opkrævet et fragtgebyr svarende til enkeltordre/engangskøb på hver abonnementsordre for dit øvrige abonnement. Vi opfordrer til at bundte/sammenlægge leveringen af flere af vores produkter til ét abonnement for at opnå rabat og nedbringe miljøbelastningen ved leveringen af vores produkter.
Betaling
Betaling for din abonnementsodre vil blive trukket når Nordisk Family har afsendt din ordre. Du vil i forbindelse med at pengene bliver trukket modtage en kvittering via mail.
Manglende betaling
I tilfælde af at det ikke er muligt for os at trække betaling fra din tilknyttede betalingsmetode får du besked herom. Vi sender dig i første omgang et link til at opdatere din betalingsmetode. Vi vil i visse tilfælde forsøge at kontakte dig på anden vis fx via SMS, telefonopkald, post, o.l.
Efter to dage forsøger vi igen at trække din betaling, og igen efter yderligere tre dage, og igen i sidste forsøg fem dage efter det.
Hvis betalingen mislykkes fjerde gang, annulleres ordren og abonnementet ophæves, og du vil modtage orientering via email.
Såfremt du ikke har tilknyttet en gyldig betalingsmetode til dit abonnement inden for 10 dage ophæves dit abonnement automatisk.
Du har i de fleste tilfælde mulighed for at genoptage dit abonnement på et senere tidspunkt ved at tilknytte en gyldig betalingsmetode.
Behandling af persondata
For at kunne indgå aftale om abonnement samtykker du til at vi må behandle en række personlige oplysninger om dig, herunder navn, adresse, telefonnummer, emailadresse samt andre relevante oplysninger som er nødvendige for at vi kan opfylde aftalen. Dine oplysninger vil desuden blive brugt til statistiske formål, til at foretage målrettet markedsføring fx via Facebook for at vise dig relevante tilbud og annoncer, og i øvrige tilfælde hvor du specfifikt har givet os tilladelse til dette.