HANDELSBETINGELSER HOS NORDISK FAMILY APS
Generelle oplysninger
Nordisk Family ApS Ole Maaløes Vej 3 2200, København N CVR nr.: 39866439 Telefon: 70 60 53 09 E-mail: kontakt@nordiskfamily.dk
PRISER
Hos Nordisk Family ApS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer, force majeure, valutaændringer, leveringsforsinkelser.
BETALING
Nordisk Family ApS modtager betaling med alle gængse betalingskort, herunder VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro, m.fl. samt MobilePay. Betalingen vil blive trukket på din konto, når varen bestilles. Alle beløb er i DKK (Danske kroner) og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer. Vores webshop er sikret med SSL-kryptering, så dine betalingsoplysninger er sikre og kun kan ses af virksomhedens betalingsindløser, Nets A/S.
ORDREBEKRÆFTELSE
Når du modtager din ordrebekræftelse, skal du kontrollere, at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis du opdager fejl, eller ønsker at få foretaget ændringer til din ordre, bedes du omgående kontakte Nordisk Family på kontakt@nordiskfamily.dk eller på tlf. 70 60 53 09.
LEVERING
Nordisk Family ApS har som mål at sende bestillinger modtaget før kl. 14 samme dag. Bestillinger modtaget efter dette eller i weekenden vil som regel blive sendt næste hverdag. Din ordre vil typisk blive leveret 1-3 dage efter bestillingen. Under særlige omstændigheder, såsom tilbudskampagner eller helligdage, kan leveringstiden være længere. Vi leverer til hele Danmark, Norden, Tyskland og Benelux. Abonnementsordrer sendes gratis i Danmark, mens engangskøb opkræver en fragtpris på 29 DKK. Der kan være højere fragtpriser for leveringer til udlandet, som vil blive vist i betalingsprocessen. Varerne vil blive leveret til den angivne leveringsadresse, medmindre andet er aftalt. Levering kan ske med PostNord eller DAO, og leveringsmulighederne vil blive vist i bestillingsprocessen. For nogle varer gælder særlige leveringsbetingelser, som vil blive specifikt angivet inden køb.
REKLAMATIONSRET
Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Nordisk Family ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside. Ved returnering ifm. reklamationer skal varen sendes til:
Nordisk Family ApS
Ole Maaløes Vej 3
2200, København N
FORTRYDELSESRET
Der er ikke fortrydelsesret ved aftaler om levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, der leveres fysisk til dit hjem. Eventuelle varer på hjemmesiden der ikke er til husholdningens løbende forbrug, er omfattet af de generelle regler for fortrydelsesret.
Jf. Forbrugeraftaleloven §18 stk. 2 er følgende varetyper undtaget fortrydelsesretten: Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Det gælder eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, mv.
Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.
Du har brudt varens forsegling, hvis du åbner din leveringskasse. Vi accepterer kun din vare tilbage, hvis du ikke har åbnet din levering. På denne måde kan vores kunder altid føle sig sikre på, at de produkter, de køber i webshoppen, ikke er blevet åbnet eller udsat for forkert behandling.
Såfremt du ikke har brudt varens forsegling har du 14 dages fortrydelsesret på varer købt som engangskøb, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare. Inden for 14 dage fra modtagelse, skal du give os meddelelsen om at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du skal i meddelelsen gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Meddelelsen skal gives ved at skrive til os på kontakt@nordiskfamily.dk.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til vi modtager den.
Uafhentede pakker som returneres til os, vil blive behandlet som fortrudt køb. Dette gælder også pakker som kommer retur grundet forkert udfyldt adresse. Beløbet du har betalt – minus fragtgebyr på 29 DKK samt ekspeditionsgebyrer på 70 DKK vil da blive tilbageført til din konto.
RETURNERING
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Såfremt du er tvivl om noget vedrørende ovenstående betingelser, er du altid velkommen til at skrive til os på: kontakt@nordiskfamily.dk
KLAGEMULIGHEDER
Hvis du ønsker at klage over dit køb, beder vi dig ligeledes rette henvendelse til os på: kontakt@nordiskfamily.dk
Såfremt vi ikke kan løse det i mindelighed, kan du klage til en myndighed.
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her: Klageportal for Nævnenes Hus
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du indgive din klage på EU-Kommissionens online-klageplatform. Platformen kan findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
Indgiver du en klage her, skal du oplyse vores emailadresse: kontakt@nordiskfamily.dk
Vores handelsbetingelser er senest opdateret 01.02.2023