HANDELSBETINGELSER HOS NORDISK FAMILY APS

 

Generelle oplysninger

Nordisk Family ApS Ole Maaløes Vej 3 2200, København N CVR nr.: 39866439 Telefon: 70 60 53 09 E-mail: kontakt@nordiskfamily.dk

 

PRISER

Hos Nordisk Family ApS tager vi forbehold for eventuelle fejl i vores angivne priser. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages samtidig forbehold for udsolgte varer, force majeure, valutaændringer, leveringsforsinkelser.

 

BETALING

Nordisk Family ApS modtager betaling med alle gængse betalingskort, herunder VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro, m.fl. samt MobilePay. Betalingen vil blive trukket på din konto, når varen bestilles. Alle beløb er i DKK (Danske kroner) og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer. Vores internetbutik er sikret med SSL-kryptering. Dine betalingsoplysninger er dermed sikre, og kan kun kan ses af virksomhedens betalingsindløser, Nets A/S.

 

ORDREBEKRÆFTELSE

Når du modtager din ordrebekræftelse, skal du kontrollere, at den er i overensstemmelse med din bestilling. Hvis du opdager fejl, eller ønsker at få foretaget ændringer til din ordre, bedes du omgående kontakte Nordisk Family på kontakt@nordiskfamily.dk

 

LEVERING

Nordisk Family ApS tilstræber at afsende ordrer modtaget inden kl. 13 samme dag. Ordrer modtaget senere afsendes i de fleste tilfælde den næstfølgende hverdag. Din vare vil sædvanligvis blive leveret 1-3 hverdage efter bestillingen. Der kan forekomme længere leveringstid i forbindelse med tilbudskampagner, helligdage og lignende. Vi sender til hele Danmark samt Norden, Tyskland og Benelux. Nordisk Family sender alle abonnementsordrer fragtfrit i Danmark, mens engangskøb opkræves fragtpris fra 29 DKK. Ordrer afsendt til udlandet kan pålægges en højere fragtpris, som vil fremgå i betalingsprocessen. Varer vil blive leveret på leveringsadressen der angives ved bestillingen medmindre andet er aftalt. Dine varer kan sendes med PostNord eller DAO. Dine fragtmuligheder vil fremgå i bestillingsprocessen. For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

 

REKLAMATIONSRET

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Nordisk Family ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang. Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside. Ved returnering ifm. reklamationer skal varen sendes til:

Nordisk Family ApS

Ole Maaløes Vej 3

2200, København N

 

FORTRYDELSESRET

Der er ikke fortrydelsesret ved aftaler om levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, der leveres fysisk til dit hjem. Eventuelle varer på hjemmesiden der ikke er til husholdningens løbende forbrug, er omfattet af de generelle regler for fortrydelsesret.

Jf. Forbrugeraftaleloven §18 stk. 2 er følgende varetyper undtaget fortrydelsesretten: Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Det gælder eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, mv.

Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet. Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Du har brudt varens forsegling, hvis du åbner din forsendelseskasse. Vi tager dermed kun din vare retur såfremt du ikke har åbnet din forsendelse. På den måde kan vores kunder altid føle sig trygge ved, at de produkter de køber i netbutikken ikke har været åbnet eller udsat for forkert behandling.

Du har 14 dages fortrydelsesret på eventuelle varer på hjemmesiden der ikke er til husholdningens løbende forbrug, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare. Inden for 14 dage fra modtagelse, skal du give os meddelelsen om at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Du skal i meddelelsen gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Meddelelsen skal gives ved at skrive til os på kontakt@nordiskfamily.dk.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette. Uafhentede pakker som returneres til os, vil blive behandlet som fortrudt køb. Dette gælder også pakker som kommer retur grundet forkert udfyldt adresse. Beløbet du har betalt – minus fragtgebyr på 29 DKK samt ekspeditionsgebyrer på 50 DKK vil da blive tilbageført til din konto.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering til vi modtager den.

 

RETURNERING

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Såfremt du er tvivl om noget vedrørende ovenstående betingelser, er du altid velkommen til at skrive til os på: kontakt@nordiskfamily.dk

 

KLAGEMULIGHEDER

Hvis du ønsker at klage over dit køb, beder vi dig ligeledes rette henvendelse til os på: kontakt@nordiskfamily.dk

Såfremt vi ikke kan løse det i mindelighed, kan du klage til en myndighed.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus her: Klageportal for Nævnenes Hus

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du indgive din klage på EU-Kommissionens online-klageplatform. Platformen kan findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Indgiver du en klage her, skal du oplyse vores emailadresse: kontakt@nordiskfamily.dk

Vores handelsbetingelser er senest opdateret 03.05.2022